Internet

Jak najszybciej wrócić do swojej figury po ciąży

Ciąża najczęściej wiąże się z przybraniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet pragnęłoby tego uniknąć. Czy są metody, by szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O upragnioną wagę dobrze zadbać już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to najlepszy czas, aby męczyć się ścisłą dietą. Organizm ciężarnej potrzebuje nieco więcej kalorii niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego pożywienia i słodkości może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Dobrym pomysłem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Ważne jednak, żeby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To lekarz może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym wsparciem kobiety w walce o dawną sylwetkę są regularne przechadzki z noworodkiem. Przyniosą one profity zarówno matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast spacerować powolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych niepokojących objawów, można rozpocząć inne ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki uwielbiają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała okazja, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twoim mieście. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać poprzednią figurę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje młodym mamom.